Novartis, görme engelli bireylerin sağlık hizmetlerinde yaşadığı sıkıntıları ortadan kaldırmak için BlindLook iş birliği ile hayata geçirdiği “Yaşasın Engelsiz Sağlık” projesi ile Türk ilaç sektörünün EyeBrand sertifikasına sahip ilk markası oldu.
Görme engelli bireylerin, Novartis’in sunduğu tedavilerin ürün bilgilerine üçüncü bir kişiye ihtiyaç duymadan ulaşabilmeleri için başlatılan proje kapsamında, öncelikle her kademeden Novartis çalışanlarına “engellilik” kavramı üzerine kapsamlı eğitimler verildi. Projenin ikinci etabında pazarlama, iletişim, idari işler ve insan kaynakları gibi departmanların katılımıyla, engelli bireylerin bakış açılarını anlamak ve onların hayatlarını kolaylaştırmaya yönelik çözümler geliştirmek üzere kapsamlı eğitimler düzenlendi. Projenin son etabında ise Novartis’in 100’e yakın ürününün kullanım talimatları, BlindLook tarafından geliştirilen sesli simülasyon teknolojisi kullanılarak seslendirildi ve görme engelli bireylerin kullanımına sunuldu. Ayrıca Novartis Türkiye kurumsal sosyal medya hesaplarındaki “Yaşasın Engelsiz Sağlık” içerikleri de seslendirilerek görme engelli bireylerin erişimine sunulmak üzere Blind Look’un “EyeLearn” platformuna yüklendi. Böylece, görme engelli bireylerin sağlıklı yaşam içeriklerine de kolayca erişebilmelerine imkan sağlandı.
Novartis’in sağlık alanında Türkiye’nin ilk EyeBrand sertifikalı markası olduğunu duyurmaktan gurur duyduklarını belirten Novartis Grup Türkiye İnsan ve Organizasyon Direktörü Dr. Senay Kızılkaya, “Türkiye’de yaklaşık 1 milyon görme engelli birey yaşıyor ve onların daha rahat bir yaşam sürmelerine destek olmak için kamu otoritelerinin yanı sıra sektörlere de büyük bir sorumluluk düşüyor. Novartis olarak, biz de Türk ilaç sektöründe üzerimize düşeni yapmak üzere yola çıktık. İnsan odaklı kültürümüz ile faaliyet gösterdiğimiz her alanda “sorumlu ve iyi vatandaş” olma hedefiyle hareket ediyor, “kurumsal vatandaşlık” ve “sosyal sorumluluk” bilinciyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu kapsamda, BlindLook iş birliği ile güçlerimizi birleştirerek hayata geçirdiğimiz “Yaşasın Engelsiz Sağlık” projesiyle Türk ilaç sektöründe erişebilirliği destekleme hareketine öncülük ediyoruz. Sorumluluk alan, toplumdan aldığını topluma veren, toplumun ihtiyaçlarını takip edip en doğru çözümü uygulayan global bir ilaç firması olarak, bundan sonra da paydaşlarımıza değer katan ve sektöre ilham veren projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Çeşitlilik ve kapsayıcılık konularının Novartis kültürünün vazgeçilmezleri arasında yer aldığını belirten Dr. Senay Kızılkaya, “Farklı yetkinliklere sahip her bireyin hem şirketimiz hem de toplum için eşsiz birer değer olduğunu biliyor ve her bireyin eşit haklara sahip olması gerektiğini savunuyoruz. Bu kapsamda, Novartis olarak her alanda erişebilirliğe destek olmak ve toplumsal farkındalığı artırmak üzere şirket içi ve dışında birçok proje ve uygulama gerçekleştirdik.“Yaşasın Engelsiz Sağlık” inisiyatifimizle Eye Brand sertifikalı marka olmak üzere çıktığımız bu yolculuğu da başarıyla tamamlamanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Sağlık alanında Türkiye’nin ilk EyeBrand sertifikalı markası olma sorumluluğuyla çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz” dedi.
BlindLook’un kurucuları Sadriye Görece ve Cihat Ersin Aydın ise şunları kaydetti: “Novartis’in 100’den fazla ürününün kullanım talimatlarının sesli simülasyon teknolojisiyle seslendirilerek görme engellilere sunulması sağlık alanında erişilebilirlik açısından çok önemli bir adım. Görme engelli bireylerin ilaca erişim konusunda karşılaştıkları zorlukları ortadan kaldırmak, tüm sağlık sektörünün önceliği olmalı. Eşitlikçi ve daha kapsayıcı bir dünya yaratma hayalimizi paylaştığı ve bu hayali gönülden desteklediği için Novartis’e teşekkür ederiz. Her aşamasıyla gurur duyduğumuz bu iş birliğinin diğer ilaç firmalarına örnek olacağına inanıyoruz.”